سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری چه دلایلی دارد؟

سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری چه دلایلی دارد؟

نوشته شده در: ۱۴۰۳/۷/۲۱ شنبه
|
زمان مطالعه : 3 دقیقه

دلایل زیادی موجب سرد و گرم شدن پیکیج دیواری می‌شود که در ادامه قصد داریم به بررسی این دلایل و راهکارهایی جهت برطرف کردن آن بپردازیم. با ما همراه شوید.

  • 3 دقیقه
  • 0 نظر
  • 27 بازدید
سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری چه دلایلی دارد؟

سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری چه دلایلی دارد؟

پکیج دیواری یکی از کارآمدترین و در عین حال پرطرفدارترین سیستم گرمایشی آب مصرفی در ساختمان است که به منظور گرم کردن آب و همچنین گرم کردن محیط بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید برای شما هم پیش آمده که در زمان استحمام  با مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج مواجه شوید. در این مواقع پکیج عملکرد خوبی از خود ارائه نمی‌دهد و نمی‌تواند آب را به خوبی گرم کند. دلایل زیادی موجب سرد و گرم شدن پیکیج دیواری می‌شود که در ادامه قصد داریم به بررسی این دلایل و راهکارهایی جهت برطرف کردن آن بپردازیم. با ما همراه شوید.

 

سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری چه دلایلی دارد

 

نوسان در فشار آب ورودی به پکیج

در برخی از مواقع ممکن است به علت نوسان آب مرتباً فشار آب کم و زیادی شود که در نتیجه آن  با سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج مواجه خواهید شد. برای برطرف کردن این مشکل باد ابتدا نوسان آب را مورد بررسی قرار دهید و در ادامه نیز پمپ ساختمان را تنظیم کنید. در صورتی که مشکل سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج برطرف نشد بهتر است از یک سرویسکار پکیج دیواری کمک بگیرید.

 

خرید پکیچ دیواری

 

رسوب گرفتن مبدل حرارتی پکیج

رسوب گرفتن سنسور آب گرم مصرفی نیز یکی دیگر از دلایل شایع در سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری است که خود به تنهایی یکی از عوامل افزایش حرارت پکیج به حساب می‌آید. با بروز این مشکل در مبدل حرارتی رسوب به وجود می‌آید که در نتیجه آن دمای آب و کاهش فشار به وجود می‌آید. در اثر این امر دمای آب در کمترین زمان افزایش پدا می‌کند که پکیج به صورت خودکار خاموش می‌شود.

البته پس از کاهش مجدد دمای آب دوباره پکیج روشن شده و دمای آب گرم کم و زیاد می‌شود. در رابطه با این مشکل نیز رسوب زدایی مبدل حرارتی پکیج یکی از راه حل‌هایی مهمی است که شما می‌توانید این مشکل را حل کنید.

 

خرابی فلوسوئیچ

در برخی از مواقع ممکن است با بازکردن شیر آب متوجه شوید که آب به خوبی گرم می‌شود اما همزمان با مخلوط کردن آب سرد ناگهان متوجه ولرم شدن آب شوید و دمای آب با سرعت بالایی کاهش پیدا کند. این مشکل به دلیل خراب شدن فلوسوئیچ در پکیج است. خراب شدن این قطعه گاهی اوقات به دلیل عدم تنظیم شعله و رسوب مبدل است که تشخیص آن باید توسط یک سرویسکار انجام شود.

 

خرابی فلوسوئیچ

 

کاهش دقت  NTC

سنسور آب مصرفی در پکیج دیواری درجه گرمای آب را به برد اعلام می‌کند و در صورت خراب شدن این قطعه و همچنین کاهش دقت آن ممکن است دمای حقیقی نیز به برد اعلام نشود که در نتیجه آن تنظیم شعله توسط برد نیز به اشتباه انجام می‌شود و دما به طور ناگهانی بالا رفته و برای چند لحظه‌ای آب سرد می‌شود.

 

بررسی خرابی شیر موتور

خرابی شیر موتور یا شیر سه طرفه موتوری نیز به نوبه خود یکی از دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری به شمار می‌آید. عملکرد این شیر بدین صورت است که  با باز کردن شیر آب گرم، شیر سه طرفه مسیر آب داغ مدار گرمایش  را قطع کرده و آب را به سمت مبدل ثانویه انتقال می‌دهد. در ادامه نیز با ورود به مبدل صفحه‌ای آب مصرفی گرم می‌شود و دمای آب بالا می‌رود.

 

خرابی پمپ گردش آب داخل پکیج

خراب پمپ پکیج دیواری در پکیج‌های دو مبدلی نیز ازجمله دلایل شایع در سرد و رم شدن آب پکیج دیواری است. البته در صورتی که پمپ  پکیج دیواری تک مبدله باشد خراب شدن پمپ در آّب گرم مصرفی هیچ تاثیری ندارد.اما در پکیج دو مبدله وضعیت کمی متفاوت است و با کاهش در سرعت گردش آب و سرعت پمپ دمای آب بالا رفته و پکیج به صورت خودکار خاموش می‌شود. در ادامه نیز زمانی که دمای آب کاهش پیدا کند مجدداً پکیج دیواری روشن می‌شود و این عمل چندین بار ادامه پیدا می‌کند و همچنان آب سرد و گرم می‌شود.

 

خرابی پمپ گردش آب داخل پکیج

 

عدم تنظیم صحیح شیرگاز

در اثر تنظیم نبودن شیرگاز نیز آب پکیج دیواری سرد و گرم می‌شود. در صورتی که شعله شیرگاز بالاتر از حد استاندارد باشد به طور معمول دمای آب نیز با سرعت بالایی افزایش پیدا می‌کند. در این لحظه در زمان استفاده از آب گرم، پکیج دیواری نیز به طور لحظه‌ای روشن و به صورت خودکار خاموش می‌شود. این مساله در پکیج دیواری موجب می‌شود تا پکیج دیواری به صورت انفجار ناگهان روشن شود و در همین لحظه سر و صدایی از خود ایجاد کند.

 

کم بودن بیش از حد فشار آب

گاهی اوقات ممکن است فشار آبی که وارد پکیج می‌شود بیش از حد استاندارد کم باشد که در اثر آن دمای آب افزایش پیدا می‌کند و در همین زمان سنسور گرم مصرفی فرمان قطع شعله را در همان لحظه می‌دهد. این روند همچنان تکرار و در نتیجه آن آب پکیج دیواری نیز سرد و گرم می‌شود.

 

کم بودن بیش از حد فشار آب

 

فشار پایین آب ساختمان

تداوم فشار آب داخل ساختمان نیز از جمله دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری است. این مساله موجب  تغییر در جریان آب گردشی پکیج می‌شود و در ادامه نیز میزان دمای آب نیز کاهش پیدا می‌کند که در ادامه این روند مجدداً عکس این مساله پیش می‌آید و دمای آب کاهش پیدا می‌کند.

 

روشن و خاموش شدن مکرر شعله

یکی از دلایل شایع در سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری، روشن و خاموش شدن مکرر شعله است. البته این مورد ممکن است به دلیل عوامل زیادی از جمله وجود فلنج دود در پکیج که باید برداشته شود به وجود بیاید. با این حال اگر شعله پکیج دیواری به صورت مداوم روشن نماند، آب مصرفی آن سرد و گرم می‌شود. برای برطرف کردن چنین مشکل ابتدا باید علت را جستجو کنید و سپس به دنبال راهی مناسب برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده باشید.

 

قیمت رادیاتور منزل

 

باز شدن مداوم آب در خانه

یکی از محدویت‌ها پکیج دیواری این است که به صورت همزمان این قابلیت را ندارند که با حداکثر دما دو شیر آب را گرم کنند. با این حال اگر در زمان دوش گرفتن آب گرم هستید ممکن است در شیر آب دیگری کاهش دمای آب به وجود بیاید و در گرمای آب نوساناتی ایجاد شود که در نتیجه آن آب پکیج دیواری سرد و گرم شود.

 

سخن پایانی

از مهمترین مشکلات شایع در پکیج‌های دیواری می‌توان به سرد و گرم شدن آب اشاره کرد.  دلایل زیادی موجب بروز این مشکل در این دستگاه می‌شود که با شناسایی علت‌های به وجود آمده سرویسکار می‌تواند مشکل به وجود آمده را به بهترین شکل برطرف کند. ما در این مقاله سعی کردیم دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری و راهکارهای حل این مشکل را بیان کنیم. در صورتی که خودتان به تنهایی از پس این مشکل برنیامدید بهتر است از یک سرویسکار با تجربه کمک بگیرید.

درج نظر
مدیران سایت در اسرع وقت پاسخگوی تمامی درخواست های شما خواهند بود.