روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

نوشته شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ پنج شنبه
|
زمان مطالعه : 6 دقیقه

اطلاع از روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی ذکر شده در این نوشتار و رعایت آنها می‌تواند تا حد بسیار بالای این مشکل را رفع کند. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا از این مطالب بهره مفیدی ببرید.

  • 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 70 بازدید
روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

متصاعد شدن گازهای سمی حاصل از گرفتگی فاضلاب و انتشار بوی بد و مشمئز کننده آن از سرویس بهداشتی در فضای خانه می‌تواند بسیار ناخوشایند و حتی باعث خجالت صاحبخانه در حضور مهمان‌ها شود. گرفتگی چاه و مسیرهای فاضلاب می‌تواند علت اصلی این مشکل باشد. البته در کنار این فاکتور، دلایل متعددی نیز می‌تواند باعث تکثیر و تشدید این بو شود. اطلاع از روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی ذکر شده در این نوشتار و رعایت آنها می‌تواند تا حد بسیار بالای این مشکل را رفع کند. در صورت مستمر بودن بو تماس با فنی کار و سرویس کار در این زمینه گزینه موثری خواهد بود.

 

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

چرا توالت فرنگی بو میدهد؟

انتشار و نشت گاز فاضلاب، گاز سمی سولفید هیدروژن و گرفتگی مسیر عبور فاضلاب می‌تواند مهم‌ترین علت بو دادن توالت فرنگی باشد. در بسیاری از مواقع این بوهای ناخوشایند به صورت غلیظ و رقیق به مشام رسیده و باعث آزار می‌شود. از بین بردن این بوها مستلزم بررسی علل انتشار بو و برطرف سازی مشکل مربوطه است. به طور کلی مواجهه با بوی بسیار بد و نامطبوع از توالت فرنگی می‌تواند نشان دهنده وقوع هر یک از موارد زیر باشد.

  • گرفتگی چاه و لوله‌های فاضلاب
  • وجود آب ناکافی در کاسه توالت فرنگی و عدم دفع درست ضایعات
  • مسدود شدن لوله تهویه و عدم جریان مناسب هوا
  •  شکستگی درزگیر توالت
  • ترک خوردن کاسه توالت و وجود کپک‌ها
  • وجود باکتری‌ها و تکثیر آنها در اثر رطوبت و وجود بخار
  • باز ماندن درب توالت
  • انتشار گاز سمی سولفید هیدروژن

 

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

۹ مورد از روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

قاعدتاً با شناخت و تشخیص علت انتشار بوی بد و ناخوشایند فاضلاب و به کار بردن بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی ذکر شده در این بخش می‌توانید با رعایت این مراحل در صدد رفع بوهای مشمئز کننده موفق عمل کنید.

 

بستن درب توالت فرنگی

یکی از پیش پا افتاده‌ترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار و متصاعد شدن بوی بد فاضلاب در سرویس بهداشتی بستن درب توالت فرنگی پس از اتمام کار است. این اقدام علاوه بر جلوگیری از آلوده شدن فضای سرویس بهداشتی از انتشار بوی نامطبوع و ورود آن به فضای خانه نیز جلوگیری می‌کند.

 

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

استفاده از تهویه مناسب

امروز تمامی سرویس‌های بهداشتی دارای دریچه هواکش یا تهویه و پنجره برای خروج هرچه بهتر هوا و بوهای نامطبوع از داخل به بیرون هستند. این مسیرهای تهویه در گردش بهتر هوا و مکش بوی بد بسیار کمک کننده است. باید با توجه به ابعاد سرویس بهداشتی از تهویه مناسب استفاده شود.

 

 شست و شوی توالت فرنگی

مسلماً فضای سرویس بهداشتی و توالت فرنگی در ارتباط مستقیم با باکتری‌ها، آلودگی‌ها و بوهای نامناسب است و شستشوی و نظافت صحیح و منظم آن می‌تواند تاثیر بسزایی در از بین رفتن بوی بد توالت فرنگی داشته باشد. این شستشو می‌تواند باعث جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری‌ها و کپک‌ها نیز شود.

 

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

اسپری و قرص های ضد عفونی کننده

امروزه قرص‌های ضدعفونی کننده و اسپری‌های خوشبو کننده در برندهای مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شود که برای سرویس‌های بهداشتی و ایجاد فضایی پاکیزه با هوای مطبوع بسیار مناسب هستند. برای استفاده بهتر از این قرص‌ها می‌توانید آن را در کاسه توالت قرار داده و پس از کشیدن سیفون باعث خیس خوردگی قرص و فعال شدن بوهای مطبوع شوید. همچنین به کار بردن اسپری‌های و نصب آن در بالای درب سرویس می‌تواند پس از هر بار باز و بسته شدن درب با اسپری هوای خوشبو باعث کاهش بوی بد این محیط شود.

 

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

استفاده از سیفون

در بسیاری از سرویس های بهداشتی کوچک بودن مخزن یا خراب بودن سیفون می‌تواند باعث کاهش قدرت تخلیه آب و عدم شستشوی کامل کاسه توالت و انتشار بوی بد در محیط شود. آبگیری مناسب سیفون و استفاده پس از هر بار اتمام کار از آن و تخلیه آب با فشار و شستشوی چرخشی کاسه می‌تواند مانع از انتشار بوی بد شود.

 

ترکیبات خانگی برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

  • استفاده از ترکیبات خانگی بسیار ساده می‌تواند باعث خذف بوهای بد از توالت فرنگی شود. قرار دادن مقداری جوش شیرین در ظرف و گذاشتن آن در سرویس بهداشتی می‌تواند باعث جذب بوهای نامطبوع و از بین رفتن آنها شود.
  • همچنین استفاده از سرکه سفید در ظرف و گذاشتن آن در محیط سرویس به دلیل قابلیت بالا در جذب بوهای نامساعد و میکروب‌ها می‌توانند مانند جوش شیرین باعث از بین رفتن آنها شود.
  • ترکیب سرکه و آبلیمو در مقدار مساوی با یکدیگر و اسپری آن در محیط سرویس بهداشتی می‌تواند به عنوان جاذب بوهای  تا مناسب عمل کند.

 

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

اسانس و خوشبو کننده ها

اگر برای شستشوی سرویس بهداشتی از مواد پاک کننده خوشبو کننده استفاده کنید می‌تواند با انتشار اسانس و بوهای مطبوع باعث دفع گازهای فاضلاب شود. کما اینکه می‌توانید با کمک پنبه‌های آغشته شده به اسانس و قرار دادن آنها در ظروف این بوها را در فضای سرویس بهداشتی به طور مستمر منتشر کنید.

 

عود و شمع های معطر

قرار دادن شمع‌های معطر و عود در محیط سرویس بهداشتی علاوه بر زیبایی و دکوراسیون محیط باعث دفع بوهای ناخوشایند و انتشار رایحه‌های خوشبو  می‌شود. همچنین استفاده از چوب کبریت و گوگرد حاصل از سوختن آن می‌تواند باعث جذب سریع بوهای آزاردهنده شود.

 

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

گل و گیاه

گیاهان و گل‌ها با عملیات فتوسنتز باعث تولید اکسیژن شده و به عنوان تصفیه کننده‌های هوا همیشه علاوه بر زیبایی باعث نشر هوای دلنشین و پاکیزه در محیط می‌شوند. استفاده از گیاهان خوشبو در سرویس‌های بهداشتی بزرگ می‌تواند علاوه بر پاکیزگی هوا و جذابیت محیط در جذب و دفع بوهای ناخوشایند توالت فرنگی موثر باشد.

 

روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

نتیجه گیری

 با استناد به تفاسیر ذکر شده در این نوشتار بوی بد توالت فرنگی می‌تواند ناشی از گرفتگی فاضلاب، عدم تهویه مناسب، ترک خوردن کاسه، شکستگی درزگیر، خرابی سیفون و قدرت کم آب در کاسه باشد. مسلماً در وهله اول برای از بین بردن بوی بد توالت باید کلیه موارد دخیل بررسی و علل مشکل برطرف شود. کما اینکه با کمک ۹ مورد از روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی قید شده در این نوشتار از جمله شستشوی منظم، انواع خوشبو کننده‌ها، تهویه مناسب و سیفون قدرتمند و درست می‌توانید محیطی پاکیزه، ضدعفونی شده، با بوی دلنشین و مطبوع داشته باشید.

 

 

درج نظر
مدیران سایت در اسرع وقت پاسخگوی تمامی درخواست های شما خواهند بود.
امتیازات دریافتی این مقاله :
Vector 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف روش‌های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

دانلود پی دی اف - 841.82 KB
آخرین مقالات