آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

نوشته شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ دوشنبه
|
زمان مطالعه : 6 دقیقه

گرفتگی لوله فاضلاب حمام یکی از مشکلات رایج است که ممکن است برای هر خانه یا ساختمانی پیش بیاید، با ما همراه باشید تا راهکارهایی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام ارائه بدیم.

  • 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 86 بازدید
آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

گرفتگی لوله حمام یا چاه فاضلاب بسیار رایج است و در اکثر مواقع این گرفتگی به علت ورود حجم زیاد مو اتفاق می‌افتاد. استفاده از در پوش‌های مخصوص تاثیر زیادی در مسدود شدن راه ورود اشیا ریز به لوله فاضلاب می‌شوند. برای باز کردن فاضلاب حمام نیاز به تخصص خاصی نیست و تنها کافی است، به روش‌هایی که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد، عمل کنید.

 

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

 

قیمت شیرآلات حمام

 

علت گرفتگی لوله فاضلاب حمام

لوله فاضلاب حمام نسبت به سایر لوله‌ها بیشتر در معرض گرفتگی قرار دارد، چرا که لوازمی مانند: تیغ، دستمال کاغذی، مو، درب شوینده‌ها و غیره به درون فاضلاب نفوذ پیدا می‌کنند. با توجه به مواد اولیه تشکیل دهنده صابون،به مرور زمان این مواد در جداره‌های لوله رسوب می‌کند و باعث گرفتگی فاضلاب حمام می‌شود.

موها نیز به عنوان عامل بسیار مهم در مسدود شدن لوله شناخته می‌شوند و با تجمع آن‌ها مانند سدی محکم در برابر عبور آب از خود مقاومت نشان می‌دهند. دلایل متعددی برای گرفتگی لوله وجود دارد و باید با توجه به آن برای رفع مشکل انسداد اقدام کرد‌.

 

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

 

روش‌های باز کردن لوله فاضلاب حمام

با وجود درپوش نیز ممکن است، به علت رسوبات ناشی از صابون فاضلاب دچار گرفتگی شود. برای رفع مشکلات گرفتگی لوله باید با روش‌های باز کردن آن آشنایی داشته باشید و در ادامه متداول‌ترین و اصولی‌ترین آن‌ها را برایتان شرح خواهیم داد.

 

تمیز کردن درپوش لوله فاضلاب حمام

درصورت گرفتگی لوله ابتدا باید درپوش را چک کنید، چراکه مسدود بودن درپوش ممکن است، مانع از ورود آب به لوله شده باشد. مواد موجود در صابون به مرور زمان باعث ایجاد رسوب روی درپوش می‌شوند و این امر سبب گرفتگی لوله می‌گردد. در این صورت تنها کافی است، درپوش را برداشته و آلودگی و رسوبات آن را به خوبی تمیز کنید یا در صورت آسیب دیدگی درپوش آن را تعویض نمایید. توجه داشته باشید، که سرکه یکی از بهترین پاک کننده‌های طبیعی برای از بین بردن رسوبات درپوش می‌باشد و می‌توانید با تاثیرگذاری بهتر آن را با مواد شوینده ترکیب کنید.

 

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

 

ریختن آب داغ درون لوله فاضلاب حمام

از دیگر راه‌های بسیار کارآمد، ریختن آب داغ درون لوله فاضلاب است و در صورتی که انسداد لوله به علت وجود مواد صابونی باشد، با این روش آسان به طور کامل باز خواهد شد. نکته مهمی که در این جا وجود دارد، توجه به جنس لوله است و استفاده بیش از حد از آب داغ برای لوله‌های پلاستیکی بسیار آسیب زننده است و احتمال باز شدن چسب لوله وجود دارد و باید رعایت احتیاط و دفعات کم این کار انجام شود. استفاده از آب داغ نه تنها باعث رفع انسداد لوله می‌شود، بلکه بوی نامطبوع فاضلاب را نیز از بین می‌برد.

 

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

 

خرید لوله و اتصالات فاضلابی

 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام با جوش شیرین و سرکه

بدون شک جوش شیرین و سرکه تاثیرگذاری فوق العاده بالایی بر روی رفع انسداد لوله دارند و یکی از روش‌های کارآمد در این زمینه محسوب می‌شود. برای این منظور نیم پیمانه جوش شیرین را درون لوله فاضلاب ریخته و بعد از گذشت سی و پنج دقیقه، یک پیمانه سرکه را بریزید و زمان دهید، تا آلودگی‌ها از سطح لوله جدا شوند. برای تکمیل کردن مراحل بالا، حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد با فشار آب داغ را به درون لوله بریزید.

 

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام با جوش شیرین و نمک

ترکیب جوش شیرین و نمک نیز یکی از موثرترین روش‌ها، برای رفع گرفتگی لوله است و می‌توان به راحتی و بدون نیاز به تخصص آن را اجرا کرد. بهتر از مواد را به صورت مساوی و همزمان با هم درون لوله بریزید و حدود نیم ساعت صبر کنید و با استفاده از آب داغ لوله فاضلاب را شستشوی دهید. توجه داشته باشید که در صورت باز نشدن لوله و شدید بودن گرفتگی می‌توانید، این کار را چندین بار تکرار کنید.

 

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

 

استفاده از قلاب فلزی برای باز رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

قلاب فلزی در مواقعی کاربرد دارد، که علت انسداد لوله تجمع مو، درب شویند، سر تیغ، دستمال کاغذی و... باشد. برای خارج کردن مواد ابتدا یک طرف قلاب را درون لوله بفرستید و با دقت آن‌ها را خارج کنید، اگر قلاب فلزی در دسترس ندارید، می‌توانید با استفاده از چوب لباسی فلزی آن را تبدیل به قلاب کنید. چوب لباسی فلزی را کاملا باز کنید و بعد یک طرف آن را کمی کرده تا کاملا شبیه به قلاب شود و به واسطه آن مواد تجمع یافته را خارج نمایید.

 

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام به وسیله تلمبه

تلمبه یکی از ضروری ترین ابراز‌ها در هر خانه محسوب می‌شود و از آن برای رفع گرفتگی‌های کلی و جزئی استفاده فراوانی می‌گردد. نحوه استفاده از تلمبه دستی به این صورت است، که ابتدا آب شیر را باز کرده و آب به خوبی در اطراف لوله تجمع پیدا کند. بعد از این کار بخش پلاستیکی تلمبه را بر روی دهانه لوله فاضلاب قرار دهید و در طی چندین مرحله و با فشار زیاد تلمبه را جدا و دوباره وصل کنید.

 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام به وسیله فنر دستی

فنر دستی در مواقعی که مو، دستمال کاغذی یا مواردی از این قبیل درون لوله گیر می‌کنند، کاربرد دارد. نحوه استفاده فنر به این صورت است که آن وارد لوله کنید و در جهت‌های مختلف حرکت دهید، از این طریق تمامی اشیاء به سر فنر متصل می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را خارج کرد.

 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام به وسیله نمک و سرکه

نمک و سرکه را به اندازه کاملا مساوی با هم ترکیب کرده و درون لوله بریزید، کمی صبر کنید تا ترکیب حاصل شده چربی‌ها رسوب شده را از بین ببرد و در آخر لوله را با مقداری آب داغ با فشار بشویید.

 

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام به وسیله محلول

استفاده از این روش بسیار ساده است و محلول‌های لوله بازکن به علت داشتن ترکیبات شیمیایی مخصوص باعث چربی زدایی لوله می‌شوند. مقدار کمی از محلول را درون لوله ریخته و زمان دهید تا کار خود را انجام دهد و بعد از گذشت نیم ساعت با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید، در هنگام استفاده از این محلول‌ها روشن کردن تهویه را فراموش نکنید و حتما درب و پنجره باید باز باشد.

 

رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام به وسیله فنر برقی

ممکن است بعد از امتحان راه‌های گفته شده، هیچ کدام جوابگوی مشکل شما نباشد و در این زمان بهترین کار استفاده از فنر برقی است. فنر برقی به علت قدرت و سرعت بسیار بالای خود باعث باز شدن لوله می‌شود و به راحتی تمام گرفتگی‌ها و رسوبات را از بین می‌برد. توجه داشته باشید، سود پرک و جوهر نمک نیز، دو راه دیگر برای باز کردن لوله محسوب می‌شوند، اما به دلیل خطرات بالا و احتمال ایجاد آسیب به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم، تا شما را با راه‌های مختلف رفع گرفتگی لوله فاضلاب و طریقه استفاده از آن آشنا کنیم. رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از این موارد ضروری می‌باشد و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. در اکثر مواقع به راحتی و با روش‌های خانگی می‌توان مشکل را حل و در موارد خاص نیاز است، که با متخصص تماس بگیرد.

درج نظر
مدیران سایت در اسرع وقت پاسخگوی تمامی درخواست های شما خواهند بود.
امتیازات دریافتی این مقاله :
Vector 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

دانلود پی دی اف - 934.01 KB
آخرین مقالات