علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

نوشته شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۲ یکشنبه
|
زمان مطالعه : 7 دقیقه

از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است درتوالت فرنگی رخ دهد عدم قطعی آب سیفون  است. علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی می‌تواند طیف وسیعی از دلایل و موارد را شامل شود.در این مقاله به بررسی آن ها میپردازیم

  • 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1233 بازدید
علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

امروزه در اکثر واحدهای تجاری، اداری و مسکونی در سرویس‌های بهداشتی از توالت فرنگی به عنوان یک تجهیز و سازه مدرن و راحت جهت دسترسی کاربران برای رفع نیاز استفاده می‌شود. اما یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که این تجهیزات با آن روبرو می‌شوند عدم قطعی آب سیفون  است. علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی می‌تواند طیف وسیعی از دلایل و موارد را شامل شود. در این مواقع مخزن توالت فرنگی یا فلاش تانگ علی رغم باز بودن جریان آب پیوسته همواره در حال پر شدن بوده اما کاملاً پر نمی‌شود. این اختلال می‌تواند به دلیل خرابی فلش تانک، فلوتر، واشرهای لاستیکی و ... باشد.

 

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

 

 قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی باعث چه مشکلاتی می‌شود؟

دکمه سیفون یا بند تخلیه از جمله قطعاتی است که کاربر پس از استفاده از توالت فرنگی با فشار دادن یا کشیدن آن باعث باز شدن دریچه خروجی آب به  سمت توالت شده و به دلیل نیروی گرانشی این آب با سرعت زیاد از فلاش تانک وارد کاسه توالت شده و با فشار مواد دفعی را به سمت مسیرهای فاضلاب عبور می‌دهد. اما در بسیاری از مواقع پس از قطع نشدن آب سیفون و پر نشدن فلاش تانک مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید که مهمترین آنها موارد زیر هستند.

  • عدم پر شدن مخزن توالت فرنگی
  •  هدر رفتن حجم زیاد آب
  •  کاهش قدرت تخلیه توالت فرنگی
  •  مداوم بودن صدای جریان آب و ایجاد آلودگی صوتی
  •  عدم امکان استفاده مجدد از توالت فرنگی
  • افزایش قبض آب بها

 

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

 

دلایل خرابی و قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

با توجه به مرتبط بودن قطعات شناور، فلاش تانک فلاتر، واشرهای دستگاه، زنجیر سیفون و قطعات پلاستیکی با یکدیگر، نقص و اختلال در هر کدام از این موارد می‌تواند باعث قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی و عدم کارکرد صحیح این وسیله شود. از مهم‌ترین موارد دخیل در این مشکل عوامل زیر هستند.

 

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

 

خرابی شناور فلاش تانک

فلوتر یا شناور فلاش تانک از جمله قطعاتی است که وظیفه آن قطع آب پس از پر شدن مخزن در حد معمول است. این قطعه، بالونی پلاستیکی شناور روی آب است که با  انسداد مسیر ورودی آب، پمپ را از پر شدن تانک مطلع می‌کند. چنانچه فلوتر دچار اختلال شده باشد هیچگونه سیگنال و دستوری برای قطعی آب ارسال نکرده و جریان آب به طور مستمر ادامه پیدا کرده و باعث هدر رفت و قطع نشدن آب سیفون می‌شود.

 

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

 

رفع ایراد شناور

چنانچه عدم قطعی آب سیفون مربوط به اختلال شناور باشد برای بررسی کارکرد صحیح آن باید با بستن فلکه شیر آب و حرکت دادن شناور به گونه‌ای که مخزن کامل پر شود، کارکرد آن را بررسی کنید. اگر از عدم کارکرد درست آن در داخل مخزن مطمئن شدید می‌توانید آن را تعویض کنید. البته انتشار بوهای نامطبوع می‌تواند در کارکرد فلش تانک نیز اختلال ایجاد کند.

 جهت تعمیر شناور می‌توانید میله‌ای که باعث اتصال پمپ و جسم شناور به همدیگر است را خم کرده و باعث پایین آمدن شناور و غیر فعال شدن زودتر پمپ شوید. برای تعویض یا تعمیر این قطعه  نیازمند همراهی فردی متخصص در این رابطه هستید.

 

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

 

خرابی فلاپر

قطعه‌ای که می‌تواند نقص آن باعث عدم قطعی آب سیفون توالت فرنگی شود قطعه فلاپر است. این قطعه معمولاً توسط زنجیر سیفون به سمت بالا کشیده شده و باعث باز شدن دریچه تخلیه می‌شود. تاب خوردگی، فرسودگی، جلبک بستن، تجمع رسوبات و آسیب دیدگی فلاپر می‌تواند باعث نشتی آب و عدم قطعی آب سیفون شود. وظیفه فلاپر تا زمانی که دکمه سیفون زده نشده است انسداد مسیر خروجی شیر آب و جلوگیری از تخلیه شدن آب است.

 

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

 

رفع مشکل فلاپر

فلاپر قطعه پلاستیکی است که در قسمت پایین مخزن تعبیه شده است و با کمک زنجیر به دکمه سیفون و فلاش تانک متصل است. فقط کافیست در مرحله اول گرفتگی، رسوبات و کثیفی و جلبک‌های دور فلاپر را با قرار دادن دست در مخزن تمیز کنید. چنانچه مشکل با این مراحل برطرف نشد و فلاپر فرسوده و خراب است، باید آن را تعویض کنید.

 

خرید توالت فرنگی

 

مشکل زنجیر سیفون

زنجیر سیفون قطعه‌ای است که باعث اتصال فلاپر به فلاش تانک می‌شود و با فشار دادن دکمه سیفون باعث بالا کشیدن فلاپر و تخلیه آب می‌شود. سلامت  این زنجیر که بین اهرم و تسمه قرار گرفته است با تکان دادن اهرم قابل بررسی است، چنانچه جدا شده یا دچار شکستگی و دررفتگی باشد می‌توانید آن را برطرف کنید.

 

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

 

خرابی، شکستگی و کثیفی تسمه

در اثر استفاده‌های مکرر و به مرور زمان شکستگی و خرابی تسمه داخل لوله می‌تواند باعث نشتی آب شود.برای رفع مشکل باید در ابتدا جهت خالی شدن آب تانکر، کاسه توالت از آب پر شود، سپس با جداسازی تسمه در صورت مشاهده تغییر رنگ، شکستگی و تو رفتگی می‌توانید با جداسازی تسمه قدیمی از داخل زنجیر، تسمه جدید را در جای آن قرار دهید و قطعه را تعویض کنید.

 

بررسی واشر های دستگاه

در پاره‌ای از مواقع به دلیل غفلت اشخاص و تعمیرکاران عدم آب بندی و نصب درست، باز شدن و خرابی واشرهای دستگاه می‌تواند علت قطع نشدن آب سیفون باشد. این پروسه بسیار راحت و بدون پیچیدگی بوده و می‌توانید با بررسی واشرها و پیچ‌ها در صورت شل شدگی آنها را محکم و در صورت خرابی تعویض کنید.

 

علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

 

بررسی اتصالات پلاستیکی توالت فرنگی

قطعات و اتصالات پلاستیکی توالت فرنگی به دلیل ارتباط مداوم و مستقیم با آب و رطوبت می‌توانند پس از مدتی دچار خرابی و ایراد شده و باعث عدم قرارگیری مهره‌ها در جای خود و نشتی و قطع نشدن آب سیفون شود که باید هرگونه شکستگی و خرابی در صورت صلاحدید تعمیر و تعویض گردد.

 

قیمت لوله و اتصالات فاضلابی

 

جمع بندی

معمولا فرسودگی و تجمع رسوبات در قطعه فلاپر می‌تواند باعث انسداد دریچه خروجی شده یا خرابی شناور، به زیر آب رفتن آن و عدم قرارگیری صحیح آن روی آب باعث عدم ارسال سیگنال به پمپ و در نتیجه قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی شود. حال که در این نوشتار با اصلی‌ترین دلایل این اختلال آشنا شدید، می‌توانید با داشتن دانش فنی به تنهایی یا به کمک سرویس کاران دارای تخصص در این زمینه مشکل را برطرف سازید.

درج نظر
مدیران سایت در اسرع وقت پاسخگوی تمامی درخواست های شما خواهند بود.
امتیازات دریافتی این مقاله :
Vector 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت قطع نشدن آب سیفون توالت فرنگی

دانلود پی دی اف - 1.03 MB
آخرین مقالات