اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک

اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک

نوشته شده در: ۱۴۰۳/۵/۲۹ دوشنبه
|
زمان مطالعه : 5 دقیقه

فلاش تانک از تجهیزات ضروری سرویس بهداشتی است . که عملکرد درست آن در بهداشت محیط خیلی مؤثر است. با ما در این مقاله همراه باشید تا اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک را بررسی کنیم.

  • 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 53 بازدید
اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک

اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک

فلاش تانک از لوازم و تجهیزات مهم و ضروری در سرویس بهداشتی است. این وسیله دارای مخزنی است که داخل آن چند لیتر آب ذخیره می‌شود. با استفاده از آن حجم زیادی از آب به یک باره داخل توالت تخلیه می‌شود. در این صورت توالت تمیز شده و بهداشت آن رعایت می‌شود. فلاش تانک نیاز به نگهداری منظم و بازرسی دارد تا به خوبی کار کند و مشکلی ایجاد نشود. در این زمینه نکاتی وجود دارد که با توجه به آن می‌توانید به خوبی از فلاش تانک نگهداری کنید.

 

خرید فلاش تانک 

 

اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک

 

اهمیت نگهداری از فلاش تانک

نگهداری منظم و بازرسی از فلاش تانک اهمیت زیادی دارد؛ زیرا سبب حفظ بهداشت و افزایش کارایی آن شده و سبب کاهش نیاز به تعمیرات می‌گردد. در زیر به اهمیت این موضوع اشاره می‌شود:

  • جلوگیری از نشتی و هدر رفتن آب: یکی از مشکلات مهمی که در صورت خراب شدن فلاش تانک رخ می‌دهد، نشتی آب است. اگر نشتی کوچک باشد نیز به مرور زمان سبب هدر رفتن آب در حجم زیادی می‌شود. این موضوع علاوه بر افزایش مصرف آب و هزینه‌های مربوطه منابع آبی را الکی هدر می‌دهد. اگر به صورت دوره‌ای بازرسی از آن انجام می‌شود، در صورت بروز مشکل به موقع تعمیرات لازم انجام شده و جلوی این سری مشکلات گرفته می‌شود.
  • افزایش طول عمر فلاش تانک: از دیگر دلایل اهمیت نگهداری منظم و بررسی فلاش تانک افزایش طول عمر آن است. احتمال دارد به مرور زمان و پس از استفاده از این وسیله قطعات داخلی آن فرسوده شده و یا کارایی خود را از دست دهند. اگر قطعات آسیب دیده به موقع بررسی و تعمیر شوند، از صدمه دیدن دیگر قطعات جلوگیری می‌شود. ضمن آنکه نیاز با تعویض زود هنگام آن‌ها نیز کم شده و هزینه‌های لازم در این زمینه کمتر خواهد شد.
  • عملکرد درست فلاش تانک: عملکرد درست و صحیح فلاش تانک اهمیت زیادی دارد که با نگهداری درست از آن این امر محیا می‌شود. در صورت عملکرد نادرست آن بهداشت توالت به مشکل می‌خورد. با بررسی دوره‌ای این وسیله از عملکرد درست آن مطمئن شوید.

 

اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک

 

نکات مهم در نگهداری از فلاش تانک

نگهداری درست و به موقع از فلاش تانک سبب بهبود عملکرد و افزایش طول عمر آن می‌شود. در این زمینه باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید که عبارتند از:

  • بازرسی منظم: فلاش تانک را در فواصل زمانی مرتب بررسی کرده و به تغییرات ایجاد شده در عملکرد و صدا‌های غیر معمول در آن توجه کنید. با این کار خیلی زودتر مشکلات را متوجه شده و جلوی آسیب‌های بزرگتر گرفته می‌شود.
  • تعویض دریچه فلوتر: یکی از اجزای حیاتی و مهم فلاش تانک دریچه فلوتر است، کمک می‌کند تا آب در داخل کاسه توالت تخلیه شود. در صورت خراب شدن یا کار نکردن این دریچه‌ها مشکلاتی چون نشتی آب رخ می‌دهد. در این صورت باید دریچه را عوض کنید.
  • بررسی دسته فلاش: وظیفه فعالسازی مکانیزم فلاش تانک بر عهده دسته فلاش است. خراب شدن یا کارکرد نادرست این قسمت سبب اختلال در عملکرد فلاش تانک می‌شود. در این مواقع باید برای تعمیر و در صورت لزوم براز تعویض آن اقدامات لازم انجام شود.
  • تعمیر دریچه پر‌کننده: دریچه پر‌کننده وظیفه دارد تانک را بعد از تخلیه پر کند. در صورت عملکرد نادرست آن و یا اینکه آب زیادی وارد تانک کند، آب زیادی هدر می‌رود. در این شرایط اگر دریچه قابل تعمیر نبود، باید برای تعویض آن اقدام کرد.
  • استفاده از قطعات اصلی: از دیگر نکات مهم در نگهداری از فلاش تانک استفاده از قطعات اصلی در صورت تعمیرات و تعویض قطعات است. اصل بودن قطعات نشان از کیفیت بالای آن‌ها داشته که منجر به افزایش طول عمر فلاش تانک می‌شود. از طرفی جلوی مشکلات دیگر را گرفته و هزینه‌های تعمیرات را کمتر می‌کند.
  • مشورت با تکنسین مجرب: در صورت بروز مشکل در این وسیله و نیاز به تعمیر حتماً از یک تکنسین با تجربه کمک بگیرید. اگر تعمیرات اشتباه انجام شود، مشکلات بزرگتری ایجاد خواهد شد.

 

 

قیمت توالت فرنگی ارزان

 

اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک

 

مراحل بازرسی فلاش تانک

بازرسی دوره‌ای فلاش تانک طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • قبل از شروع باید کنتور را قطعه کنید تا آب قطع شده و نشتی رخ ندهد.
  • در گام بعدی باید تمام اجزای داخلی آن از جمله شیر‌ها، لوله‌ها، دریچه فیلتر و دریچه پر‌کننده را بررسی کنید. مطمئن شوید که نشتییا ترکی در این موارد وجود ندارد.
  • پس از آن باید تمام اجزای داخلی آن را تمیز کنید؛ زیرا به مرور زمان آلودگی در آن جمع شده و کثیف شده یا رسوب گرفته‌اند. از عدم وجود هر گونه آلودگی یا رسوب در اجزای داخلی آن مطمئن شوید. با این کار عملکرد آن را بهبود بخشید و طول عمر آن را بیشتر کنید.
  • پس از آن باید آب را به تانک برگردانده و با تست عملکرد از کارکرد درست آن مطمئن شوید. از باز و بسته شدن درست دریچه فلوتر و کارکرد درست دریچه پر‌کننده مطمئن شوید. تخلیه و پر کردن آب داخل مخزن باید به درستی انجام شود.
  • با توجه به میزانی که از فلاش تانک استفاده می‌شود، باید بررسی آن در فواصل منظم و مناسب انجام شود. بهتر است این کار را به یک فرد مجرب بسپارید تا مشکلی رخ ندهد.

 

اهمیت نگهداری منظم و بازرسی فلاش تانک

 

سخن پایانی

فلاش تانک از تجهیزات ضروری سرویس بهداشتی است که آب داخل مخزن آن جمع شده و یکباره در کاسه توالت تخلیه می‌شود. عملکرد درست آن در بهداشت محیط خیلی مؤثر است. از این رو نگهداری از آن خیلی اهمیت دارد و باید به آن توجه شود. در مطلب بالا درباره اهمیت نگهداری بازرسی منظم از این وسیله و مراحل انجام این کار توضیحاتی ارائه شد. بهتر است این کار را یک فردی که در این زمینه تجربه دارد، انجام دهد.

درج نظر
مدیران سایت در اسرع وقت پاسخگوی تمامی درخواست های شما خواهند بود.