علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

نوشته شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ دوشنبه
|
زمان مطالعه : 6 دقیقه

حتما برای شما نیز پیش آمده به هنگام روشن شدن پکیج و آبگرمکن صدای انفجار از آن بلند شود، در این مقاله همراه شما هستیم تا علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن را بررسی کنیم پس تا اخر مقاله با ما باشید.

  • 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 89 بازدید
علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

هنگام روشن کردن آبگرمکن و پکیج، انفجاری روشن شدن آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مطلب به آنها اشاره نموده و در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه می گردد.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج

انفجاری روشن شدن پکیج دلایل مختلفی دارد که در ادامه مطلب به معرفی آن ها می پردازیم تا در صورت بروز مشکل، در سریع ترین زمان بتوانید برای رفع آن اقدام نمایید.

 

عدم تنظیم فشار گاز پکیج

تنظیم نبودن فشار گاز پکیج یکی از دلایل شایع انفجاری روشن شدن پکیج محسوب می شود. وقتی فشار گاز کم باشد، گاز دیر به پکیج می رسد در نتیجه گاز کافی برای روشن شدن مشعل در دسترس نخواهد بود و با تجمع گاز در محفظه پکیج، هنگام روشن کردن پکیج، صدای انفجاری می شنوید. فشار گاز پکیج باید در یک اندازه مناسب باشد. برای رفع مشکل از یک سرویسکار مشورت بگیرید.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

خراب شدن دودکش

وقتی دودکش درست عمل نکند گازهای تولید شده نمی توانند به بیرون انتقال پیدا کنند و همین باقی ماندن گاز در سیستم پکیج باعث می شود هنگام روشن شدن پکیج، حالت انفجاری ایجاد شود.

 

مسدود شدن سوراخ های مشعل پکیج

گاهی وجود گردوغبار باعث مسدود شدن منفذهای مشعل پکیج می شود و در چنین مواقعی پکیج به سختی روشن می شود. البته گاهی تمام منفذها مسدود هستند در نتیجه پکیج روشن نمی شود. در این حالت گاز در فضای پکیج جمع شده و شما با حالت انفجاری روشن شدن پکیج روبه رو می شوید.

 

کمبود اکسیژن

کمبود اکسیژن یکی از دلایل انفجاری روشن شدن پکیج است. برای روشن شدن پکیج به اکسیژن کافی نیاز است بهتر است دریچه های موجود در پکیج را باز کنید تا اکسیژن کافی دریافت شود و پکیج روشن شود.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

خرابی جرقه زن

اگر جرقه زن خراب شود، گاز زیادی به محفظه پکیج وارد می شود که هنگام روشن شدن با حالت انفجاری روبه رو می شوید. در چنین مواقعی با تعمیر یا تعویض جرقه زن، مشکل برطرف می شود.

 

ضعیف بودن برق

عملکرد جرقه زن پکیج به نیروی برق بستگی دارد و اگر نیروی برق تأمین نشود، ممکن است هنگام روشن کردن پکیج با حالت انفجاری، پکیج روشن شود.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

علت روشن شدن انفجاری آبگرمکن دیواری

اینکه آبگرمکن به صورت انفجاری روشن شود به محفظه احتراق و الکترود جرقه مربوط می باشد که هنگام نصب آبگرمکن باید توسط سرویس کار تنظیم شود.همچنین دلایل دیگری از قبیل خراب شدن پمپ یا فن آبگرمکن می توانند باعث انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری باشند. در چنین مواقعی باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا به بررسی و تعمیر آبگرمکن بپردازد.

 

تنظیم نبودن فاصله الکترود و جرقه زن و مشعل

یکی از دلایل انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری به تنظیم نبودن فاصله الکترود و جرقه زن و مشعل برمی گردد. توجه داشته باشید که این فاصله باید بین 3 تا 5 میلی متر باشد. بنابراین اگر فاصله کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد، دیر روشن شدن شعله سبب ایجاد صدای انفجاری می شود.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

فشار گاز را تنظیم کنید

اگر فشار گاز تنظیم نباشد این احتمال وجود دارد که روشن شدن آبگرمکن به شکل انفجاری باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی هر دو شعله کوتاه و بلند در آبگرمکن باید تنظیم باشد.

 

تمیز نبودن سر الکترود جرقه زن

هر چند وقت یکبار درب آبگرمکن را باز کنید سپس سر الکترود جرقه زن را تمیز نمایید. با این کار از بروز بسیاری از مشکلات در آبگرمکن جلوگیری می شود.

 

شل شدن شیر احتراق

افزایش فشار آب و شل شدن شیر احتراق یکی دیگر از دلایل صدای انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری است. برای رفع این مشکل؛ شیر احتراق را سفت کنید.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

خراب شدن شیر احتراق

با خراب شدن شیر احتراق، گاز جمع شده و در نتیجه صدای انفجار هنگام روشن شدن آبگرمکن شنیده می شود که راه حل این مشکل؛ تعویض شیر احتراق است.البته گاهی علاوه بر شیر احتراق، سوپاپ ها و فن نیز باید تعمیر گردد. بررسی و تشخیص این موضوع و تعویض قطعات را به سرویسکار بسپارید.

 

انسداد راه دودکش

خراب شدن یا انسداد راه دودکش یکی از دلایل انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری است. با یک بررسی می توانید از سلامت دودکش آبگرمکن اطمینان حاصل کنید.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

جرقه ضعیف

گاهی قدرت جرقه به اندازه ای نیست که به محض پخش گاز، آبگرمکن را روشن کند و در چنین مواقعی با تجمع گاز، آبگرمکن با صدای انفجاری روشن می شود.از جمله عواملی که سبب ضعیف شدن جرقه می شود می توانیم به ضعف برق شهری، ضعف ترانس مربوط به جرقه، خراب شدن الکترودهای جرقه زن، کثیف شدن سر الکترود جرقه زن و نشتی برق اشاره کنیم.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

اکسیژن محیط را چک کنید

برای اینکه احتراق در آبگرمکن به درستی صورت گیرد باید 2 درپوشی که بالای آبگرمکن برای اکسیژن رسانی تعبیه شده است، باز باشد. اگر اکسیژن کافی نباشد انفجاری روشن شدن آبگرمکن اتفاق می افتد.

 

علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

 

جمع بندی

در این مطلب به عواملی اشاره کردیم که در انفجاری روشن شدن پکیج نقش داشتند و در ادامه به معرفی راهکارهایی جهت رفع مشکل پرداختیم. همچنین به همین مشکل در آبگرمکن دیواری اشاره کردیم به طور مثال برای جلوگیری از بروز علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن دیواری باید نصب دستگاه درست باشد. همچنین آبگرمکن باید در هوای آزاد نصب شود تا از نشت گازهای سمی جلوگیری شود و برای احتراق و جرقه زدن شعله، اکسیژن کافی موجود باشد. در پکیج و آبگرمکن هر چند وقت یکبار سر شعله، فندک یا مبدل ها را با برس یا مسواک تمیز کنید تا روزنه هایی که دچار گرفتگی شده اند، تمیز شوند.

 

 

درج نظر
مدیران سایت در اسرع وقت پاسخگوی تمامی درخواست های شما خواهند بود.
امتیازات دریافتی این مقاله :
Vector 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت روشن شدن انفجاری پکیج و آبگرمکن

دانلود پی دی اف - 1.06 MB
آخرین مقالات