استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

نوشته شده در: ۱۴۰۳/۶/۱۹ دوشنبه
|
زمان مطالعه : 6 دقیقه

استراکچر وال هنگ یک محصول بی نظیر با عملکرد بالا است که استفاده از آن با مزیت‌های زیادی همراه است. در این مقاله بصورت دقیق آن را بررسی می کنیم و مزایا و معایبش را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

  • 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 28 بازدید
استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

به طور قطع توالت یکی از مهمترین قسمت و عنصر در سرویس بهداشتی است. با این حالت توالتی عالی خواهد بود که در کنار ظاهری لوکس و زیبا بتواند بهترین کارآیی را ارائه دهد. استراکچر وال هنگ یک نوع توالت فرنگی دیواری است که جدا از اینکه کارآیی بالایی دارد موجب شیک نشان دادن فضای سرویس بهداشتی نیز می‌شود. ما در ادامه قصد داریم به بررسی این محصول، اجزاء، انواع و همچنین مزیت‌ها و معایب آن بپردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

 

قیمت توالت فرنگی 

 

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

معرفی استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ یک نوع توالت فرنگی است که بدون هیچ پایه‌ای بوده به همین دلیل به دیوار نصب می‌شود. استراکچر چارچوب خاصی را در دیوار برای نصب توالت فرنگی ایجاد می‌کند. طراحی به کار رفته در این محصول موجب می‌شود تا فضای سرویس بهداشتی شما بزرگ‌تر دیده شود.

 

اجزای تشکیل دهنده استراکچر توالت فرنگی وال هنگ

 

تانک

جنس تانک استراکچر وال هنگ از  ABSپلاستیک است که در واقع وظیفه آن نگه داشتن آب است. یکی از موارد مهم در این اجزاء نحوه قالب گیری و فرم دهی قالب پلاستیکی است که در استحکام تانک نقش بسزایی دارد. در واقع تانک باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا در زمان کاشی کاری و فشار وارده آن بتواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

فوم تانک

محل قرار گیری فوم در اطراف تانک است. این اجزاءتا ارتفاع قبل از قرار گرفتن کلید فلاش تانک به طور کاملاً تانک را پوشش دهی می‌کند. وظیفه فوم، خالی کرد، صدا پر کردن و عایق کردن در زمان فلاش است. ضخامت مناسب آن از 3 الی 5 میلیمتر است.

 

تجهیزات داخل تانک استراکچر توالت دیواری

تجهیزات داخلی تانک استراکچر وال هنگ نیز از سه قسمت تشکیل شده است:

  • شیر پیسوار: این اجزاء در درون تانک قرار دارد. نوع شیر به کار رفته در آن کیفیت‌های متفاوتی دارد که بهترین مدل آن شیرهای پیسوار فیلتردار است که از جنس برنج ساخته شده است.
  • شناور توالت فرنگی: وظیفه‌ شناور، تنظیم و پرکردن حجم آب است. شناوری که کیفیت بالایی داشته باشد، می‌تواند بدون سر و صدا، آب را با بالاترین سرعت پر کند.
  • پمپ تخلیه توالت فرنگی: وظیفه بازکردن دهانه خروجی بر عهده پمپ تخلیه است. در انتهای این قسمت از تانک یه واشر حلقوی قرار دارد که در قسمت کف موجب آب بندی کردن آب می‌شود. این واشر تأثیر بسزایی بر روی حجم آب تخلیه در زمان باز  و بسته نمودن پمپ تخلیه دارد.

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

پروفیل فلزی

پروفیل فلزی در نگه داشتن وزن استراکچر و مصرف کننده قدرت و استقامت لازم را تأمین می‌کند. در صورتی که پروفیل فلزی از ضخامت مناسبی برخوردار باشد و جوشکاری در آن به طور دقیق انجام شود به طور قطع استحکام بالاتری نیز خواهد داشت. البته استراکچر ساخته شده نیز باید قدرت بالایی داشته باشد تا بدین شکل بتواند وزن 400 کیلوگرم به بالا را تحمل کند. در قسمت پایینی استراکچر برای نگهداری پیچ‌های بلند اتصال بین توالت دیواری و استراکچر رزوه‌هایی تعبیه شده است.

 

کلید فلاش تانک

این کلید یکی از اجزای استراکچر وال هنگ است که پس از نصب قابل رویت خواهد بود. تعداد کلید در فلاش تانک در حدود 1 الی 2 عدد است که سایز آن در برندهای مختلف اغلب متفاوت است. براساس نوع سیفون جنس کلید فلاش تانک به صورت تک زمانه یا دو زمانه است که اغلب از مواد مختلفی همچون استلس استیل، شیشه سکوریت رنگی و ABS پلاستیک ساخته شده است. بهتر است بدانید که در فضاهای عمومی بیشتر کلیدهای سنسوری استنلس استیل کاربرد دارد.

 

 

خرید فلاش تانک 

 

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

پیچ‌های بلند

پیچ‌های بلند فولادی به کار رفته در استراکچر موجب نگهداری و اتصال توالت دیواری به دیوار و استراکچر وال هنگ می‌شود. در مدل‌های بی کیفیت موجود در بازار از پیچ و مهره روکار و در مدل‌های باکیفیت از مهره‌های رزوه‌های پانچ شده استفاده می‌شود.

 

پوشش فضای کلید فلاش تانک

پوشش فضای کلید فلاش تانک اغلب توسط قالب فوم یا قالب پلاستیکی طراحی شده است. وظیفه اصلی آن راهنمایی فضای برش کاشی کار به منظور متصل کردن کلید فلاش تانک به استراکچر است. در آینده به منظور تعمیر و نگهداری استراکچر دسترسی به این قسمت راحت‌تر خواهد بود. ضخامت مناسب این قطعه در استراکچر در حدود 3 الی 10 سانتیمتر است که روی آن نیز علامت‌هایی برای نشان دادن ماکزیمم و مینیمم مشخص شده است.

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

انواع استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ در سرویس بهداشتی در درون دیوار کار گذاشته می‌شود و وظیفه آن نگهداری وزن کاسه توالت و تجهیزات مربوط به آن است. از مهمترین مزیت‌های اصلی استراکچر وال هنگ می‌توان به کم مصرف و کم صدا بودن، افزایش فضای سرویس بهداشتی و زیبایی ظاهری اشاره کرد. البته انواع مختلفی از استراکچر وال هنگ وجود دارد که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارای کاربردهای مختص به خود نیز هستند. استراکچر وال هنگ براساس کاربرد و ضخااکت در دسته‌های مختلف تقسیم بندی می‌شود که عبارتند از:

 

تقسیم بندی استراکچر وال هنگ براساس کاربرد

  • استراکچرهای یک زمانه: فلاش تانک به کار رفته در این نوع استراکچرها برای تخلیه یک اهرم دارد. در واقع با هر بار کشیدن اهرم مقدار مشخصی از آب برای نظافت کاسه توالت تخلیه می‌شود.
  • استراکچرهای دو زمانه: فلاش تانک به کار رفته در استراکچرهای دو زمانه دارای دو اهرم است که هر کدام از این اهرم‌ها برای تخلیه حجم متفاوتی از آب به کار می‌روند. با کشیدن یک اهرم از فلاش تانک حدود 3 لیتر آب و با کشیدن اهرم دیگر نیز حدود 6 لیتر آب تخلیه می‌شود.

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

تقسیم بندی استراکچر وال هنگ براساس ضخامت

استراکچرهایی با ضخامت ۸ سانتی‌متر: استراکچرها با ضخامت 8 سانتی متر یکی از محبوب‌ترین نوع استراکچر در ایران هستند. اما در عین محبوبیت بالایی که دارند گزینه مناسبی برای ساختمان‌هایی که در کشورمان ساخته می‌شود، نیستند. از این مدل استراکچرها اغلب برای دیوارهای پیش ساخته با ضخامت 10 سانتی متر مناسب هستند.

استراکچر با ضخامت 12 سانتی متر: این مدل از استراکچر وال هنگ گزینه مناسبی در سازه‌های مسکونی است. ضخامت به کار رفته در این نوع استراکچرها روی دیواره‌های بلوک بتنی و سفالی در حدود 20 سانتی متر است. با توجه به چنین ضخامتی شما به تجهیزات داخلی فلاش تانک در استراکچر دسترسی راحت‌تری خواهید داشت.

حجم آب موجود در فلاش تانک در حدودی 10 لیتر است که عرض فلاش تانک در این مدل استراکچر نیز در حدود 50سانتیمتر است. چنین مشخصاتی در این مدل از استراکچر نشان می‌دهد که استراکچرهای این مدلی برای نگه داشتن توالت‌های فرنگی روی دیوار دارای استحکام بالایی هستند.

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

مزیت‌های استراکچر وال هنگ

  • ایجاد فضای بیشتر: در سرویس بهداشتی توالت فرنگی معمولی فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد اما با استفاده از استراکچر وال هنگ دیگر با کمبود فضا در سرویس بهداشتی مواجه نخواهید شد.
  • دوام بالا: تکنولوژی‌های مدرن و طراحی خلاقانه به کار رفته در تولید استراکچر وال هنگ باعث شده تا این قطعه در طولانی مدت بدون کوچکترین خرابی یا مشکل عملکرد مطلوبی را از خود ارائه دهد.
  • طراحی متنوع: صاحبان پروژه یا طراحان داخلی می‌توانند به دلیل طراحی مکتنوع استراکچر با توجه به بودجه و سلیقه خود این محصول را انتخاب کنند.
  • نظافت سریع و باکیفیت: استفاده از استراکچر وال هنگ در سرویس بهداشتی موجب تمیز کاری سریع و باکیفیت می‌شود. با این حال شما بدون کوچکترین استرس و نگرانی در تمیز کاری سرویس بهداشتی می‌توانید به راحتی کف حمام یا سرویس بهداشتی را بشویید.
  • امکان تنظیم ارتفاع: یکی از مزیت‌های استفاده از استراکچر وال هنگ، امکان تنظیم ارتفاع در زمان نصب است. با این حال شما با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید ارتفاع آن را تنظیم کنید.
  • قدرت تحمل بالا: استراکچر وال هنگ قدرت تحمل وزن 400 کیلوگرم به بالا را دارد.
  • صرفه جویی در مصرف آب: کاهش مصرف آب نیز یکی از مهمترین مزیت‌های استفاده از این محصول در سرویس بهداشتی است.

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

معایب استراکچر وال هنگ

  • برای نصب استراکچر وال هنگ توکار نیاز به تخریب دیوار است.
  • برخی از مدل‌های این محصول قیمت بالایی دارند.
  • برای نصب این محصول نیاز به ضخامت کافی از دیوار است.
  • آماده سازی و نصب فلاش تانک به طور جداگانه انجام می‌گیرد.
  • استراکچر وال هنگ نسبت به توالت فرنگی زمینی هزینه نصب بالاتری دارد و اغلب بیشتر دچار خرابی و مشکل می‌شود.

 

استراکچر وال هنگ چیست؟+ مزایا و معایب

 

سخن پایانی

استراکچر وال هنگ یک محصول بی نظیر با عملکرد بالا است که استفاده از آن با مزیت‌های زیادی همراه است. این محصول در سرویس بهداشتی درون دیوار کار گذاشته می‌شود و وظیفه آن نگهداری وزن کاسه توالت و تجهیزات مربوط به آن است. از مهمترین مزیت‌های اصلی استراکچر وال هنگ می‌توان به کم مصرف و کم صدا بودن، افزایش فضای سرویس بهداشتی و زیبایی ظاهری اشاره کرد. برای انتخاب استراکچر وال هنگ دانستن انواع و ویژگی‌های آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 


مقالات مرتبط : 

  1. تفاوت فلاش تانک و فلاش تانک توکار
  2. بهترین مدل فلاش تانک ایمن آب

 

درج نظر
مدیران سایت در اسرع وقت پاسخگوی تمامی درخواست های شما خواهند بود.