رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

نوشته شده در: ۱۴۰۳/۶/۲۷ سه شنبه
|
زمان مطالعه : 6 دقیقه

گرفتگی شتر گلو توالت ممکن است به دلیل برخی از عوامل مختلف باشد. با ما دراین مقاله از احمدی پایپ همراه باشید تا علت آن و نحوه ی رفع گرفتگی شتر گلو توالت فرنگی رو بررسی کنیم.

  • 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 19 بازدید
رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

گرفتگی چاه توالت یکی از عمده مشکلات شایع در هر خانه‌ای است که در حقیقت یک اتفاق ناخوشایند به حساب می‌آید. اغلب گرفتگی در شتر گلو و سیفون توالت به وجود می‌آید که البته عوامل مختلفی ازجمله افتادن دستمال کاغذی یا نوار بهداشتی، انباشته شدن خاک و اشغال و گیرکردن مدفوع موجب گرفتگی شتر گلو توالت می‌شود. اما جای هیچ نگرانی نیست بلکه برای رفع چنین مواردی می‌توان برخی از چندین راهکار مؤثر را به کار برد. در ادامه به بررسی علت‌های بروز گرفتگی و رفع شتر گلو توالت خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

 

خرید توالت فرنگی

 

دلایل متداول در گرفتگی شتر گلو توالت

بر اثر اتفاقات ناگهانی ممکن است شتر گلو توالت دچر گرفتگی شود. از مهمترین دلایل متداول در این قسمت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرفتگی با مدفوع
  • انداختن نوار بهداشتی، پوشاک و دستمال کاغذی در توالت
  • افتادن صابون در چاه توالت
  • گرفتگی توالت با پارچه
  • تنگ شدن راه لوله به دلیل تجمع رسوبات شدید و قدیمی
  • گرفتگی توالت با تجمع مو

همه این موارد در واقع از دلایل شایع در توالت محسوب می‌شوند که البته با دانستن این موارد می‌توانید تا حد قابل توجهی مانع از گرفتگی توالت شوید. به طور مثال جای نوار بهداشتی در چاه توالت نیست و نباید مواردی همچون پارچه، نوار بهداشتی و دستمال کاغذی را در چاه دستشویی رها کرد.

 

رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

 

راهکارهای مؤثر در رفع گرفتگی شتر گلو توالت

 

ریختن آب داغ

ریختن آب داغ یک راهکار ساده و البته مؤثر در جهت رفع گرفتگی چاه توالت است. با این حال برای باز کردن چاه توالت تنها نیاز به یک گالن از آب داغ است. بهترین کار ریختن آب داغ با فشار زیاد در توالت است. ریختن آب داغ موجب نرم کردن مسیر گرفتگی و باز کردن یکباره آن است. اما نکته قابل توجهی در این مورد این است که از آب خیلی جوش استفاده نکنید به این دلیل که استفاده از آب زیاد جوش موجب ترک خوردن کاسه می‌شود.

 

جارو برقی‌تر و خشک

جاروهای ترو خشک قابلیت مکش زباله‌های تر و خشک رابه طور همزمان با هم دارند. در صورت داشتن این مدل از جاروها در خانه کار شما به نسبت خیلی راحت‌تر خواهد شد. در زمان استفاده از این جاروها بهتر است تنظیمات دستگاه را روی حالت تر قرار دهید و حداکثر قدرت را برای آن انتخاب کنید. در ادامه نیز لوله خرطومی را به درون چاه فرو ببرید. در صورتی که جارو برقی قدرت بالایی داشته باشد به راحتی می‌توانید مسیر مسدود شده را باز کند.

 

فنر دستی

در صورت گرفتگی شتر گلو توالت بر اثر خاک، اشغال و مدفوع بهترین کار استفاده از فنر دستی است. این وسیله به دلیل داشتن سر تیزی گرفتگی چاه توالت را به راحتی باز می‌کند. استفاده از فنر دستی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی گزینه مناسبی است به این دلیل که به کاسه توالت هیچ خسارتی وارد نمی‌کند.

 

رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

 

فنر برقی

در صورتی که گرفتگی شتر گلو توالت با فنر دستی انجام نشد بهترین کار استفاده از فنر برقی است. این فنرها قابلیت بالایی دارند و در عرض چند دقیقه سریع گرفتگی را برطرف می‌کنند. اما نکته قابل توجه در این مورد این است که استفاده از آن به منظور رفع گرفتگی توالت تنها باید توسط یک فرد متخصص انجام گیرد.

 

دستگاه تراکم هوا

استفاده از دستگاه تراکم هوا نیز یکی از راهکارهای مؤثر در گرفتگی توالت است. طراحی به کار رفته در این دستگاه به گونه‌ای است که هوای داخل مخزن خود را با فشار بالایی به درون لوله‌ها وارد می‌کند و موجب حرکت دادن عوامل گرفتگی در مسیر می‌شود. فشار در این دستگاه قابل تنظیم بوده و به طور معمول به عنوان یک راهکار مفید برای هر نوع گرفتگی به کار می‌رود. البته نکته‌ای که در این رابطه حائز اهمیت است این بوده که کار با این دستگاه باید توسط فرد متخصص و ماهر انجام شود.

 

رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

 

محلول لوله باز کن

محلول‌های لوله بازکن موجود در بازار اغلب اسیدی و شیمیایی است. با این حال در زمان استفاده از این محلول‌ها باید از دستکش و ماسک استفاده کنید.

 

فشار آب

یکی از راهکارهای سریع جهت گرفتگی شتر گلو توالت ریختن آب با فشار بالا در توالت است. این کار موجب می‌شود تا بر عامل گرفتگی فشار زیادی وارد کند و در نتیجه آن به سمت پایین حرکت کرده و گرفتگی برطرف شود.

 

سلفون

برای اینکه در طول زمان شتر گلو توالت دچار گرفتگی نشود بهترین کار کشیدن سلفون بر روی نشیمن گاه توالت است. با کشیدن دکمه فلاشر، سلفون به طرف بالا حرکت می‌کند و در این زمان شما می‌توانید پوشش را به سمت درون آن فشار دهید. با انجام چنین کاری فشار و خلأ در درون کاسه توالت به وجود می‌آید که در اثر آن مسیر باز می‌شود.

 

رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

 

ترکیب سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و جوش شیرین نیز راهکار دیگری بر رفع گرفتگی شتر گلو توالت است. برای استفاده از چنین روشی بهتر است یک فنجان از جوش شیرین را به تدریج در توالت بریزید و بلافاصله دو برابر مقدار جوش شیرین را سرکه درون توالت بریزید و منتظر بمانید تا این دو محلول با ترکیب هم واکنش شیمیایی انجام دهند و مشکلل گرفتگی شتر گلو چاه را برطرف کنند.

 

ریختن مایع ظرفشویی

ریختن مایع ظرفشویی تأثیر بسزایی در تجزیه روغن و چربی زدایی دارد. با استفاده از این راهکار می‌توان مسیر مسدود شده در فاضلاب را برطرف کرد؛ بنابراین نیاز به نصف یک فنجان از مایع است که درون کاسه توالت بریزید. بعد از ریختن مایع به مدت 10 دقیقه صبر کنید. البته برای استفاده از این روش جهت گرفتگی شتر گلو توالت باید در کاسه توالت آب موجود باشد.

 

رفع گرفتگی شتر گلو توالت چگونه انجام می‌شود؟ علت آن چیست؟

 

چوب لباسی

استفاده از چوب لباسی نیز راه دیگری برای رفع گرفتگی شتر گلو توالت است. بنابراین یک چوب لباسی را صاف کرده و درون چاه قرار دهید و کم کم آن را جلو ببرید تا به عامل گرفتگی برسید. البته این راهکار برای عامل‌های سخت و سنگین کارآیی بالایی ندارد.

 

تلمبه

تلمبه نیز یکی از راهکارهای مفید در جهت گرفتگی شتر گلو توالت است. ان وسیله را در درون چاه قرار دهید و سپس چندین بار آن را فشار دهید. در صورتی که گرفتگی جزئی باشد و عملیات تلمبه رو به درستی انجام دهید مطمئن شوید که گرفتگی شتر گلو توالت به راحتی انجام می‌شود.

 

سخن پایانی

گرفتگی شتر گلو توالت ممکن است به دلیل برخی از عوامل مختلف همچون تجمع گل و لای، گیر کردن مدفوع و افتادن پارچه، دستمال کاغذی در توالت ایجاد شود. البته راهکار متنوعی برای رفع گرفتگی شتر گلو توالت وجود دارد که می‌توان با انتخاب هر کدام مشکل مسدود شدن شتر گلو توالت را برطرف کنید. البته در این مسیر کمک گرفتن از یک متخصص و کاربلد بسیار مؤثر است.

 

درج نظر
مدیران سایت در اسرع وقت پاسخگوی تمامی درخواست های شما خواهند بود.